Putin aluat-slava desarta.

Puțin aluat(4)…slava deșartă.
____________________________

Oamenii așteaptă unii de la alții să fie lăudați, admirați chiar.
Afirmi ceva, n-o faci în van, vrei să te asculte cineva, să te aprobe, în ascunsul inimii poate vrei să te laude.
E rău, e bine?
Depinde de la cine aștepți?

Dacă aștepți laudă de la Dumnezeu, e bine! ”…își așteaptă lauda de la Dumnezeu!” Romani 2:29
Chiar și frații sunt datori să laude o lucrare care o văd în alt frate, dacă ei cred că acea lucrare vine de la Dumnezeu, un cuvânt, o învățătură, o jertfă. ”….voi trebuia să mă lăudați” 2 Corinteni 12:11.
Noi așteptăm laudă de la Dumnezeu, dacă lucrăm în Casa Lui, pentru slava Lui, dacă ”ne silim să-i fim plăcuți” 2 Corinteni 5:9.

Dacă însă lucrăm în ”casele oamenilor” în ”singogile lor”, desigur că de la acei oameni vrem slavă.
A fi plăcut lui Dumnezeu e așa ca într-o familie: ca și cum copiii îl ascultă pe tatăl lor sau ca într-o companie, așa cum ascultă angajații de cel ce i-a angajat și-i plătește. Înseamnă a-i respecta directivele aceluia, a-i înțelege semnele, a-i respecta cuvintele, în limbaj biblic, a-L crede pe acela. El a scris, noi citim și facem așa.

Cine zice că în Casa Tatălui poate să facă după capul lui, și altceva decât ce e scris, (din imbold sau râvnă), deja a călcat o directivă, n-a citit tot, sau nu crede tot. Una din directive e să nu faceți altfel decât ”după ce este scris”. Aceasta este credința, a citi ce e scris și a face așa.

În domeniul ascultării, al umblării după slavă, Dumnezeu e categoric, Dumnezeu e gelos, nu lasă loc de altfel.
Să dăm un exemplu. Să zicem că pe soția mea o chemă Creștina și eu nu am păr creț. (Așa-mi crește părul meu, lins, ce să fac?) Soția mă iubește așa cum sunt, și eu zic că o iubesc, dar (să zicem că) stăpâna cetății noastre, (o cheamă Lumea) declară peste tot că doar bărbații creți sunt frumoși și că toți bărbații ar trebui să fie creți. Gusturi, se schimbă. Eu zic că-mi iubesc soția, dar dacă încep să doresc să întru în grațiile stăpânei cetății, să mă simt rușinat de gusturile soției și când am audiență la palat (mai e nevoie câteodată) îmi vine să trec pe la bigudiuri înseamnă că îmi trădez soția. Doresc să plac alteia.

Așa e cu gelozia, așa e cu slava.
Umbli după felul lumii, economice, politice sau religioase atunci când iubești slava (gusturile, chipul(moda)) lumii. Trebuie să știi însă despre lume că moda ei se schimbă (”chipul (gr. schema=modă) lumii acesteia trece”) și tu rămâi după o vreme cu moda veche și nu mai ești bun nici măcar pentru lumea care ai iubit-o (ca sarea fărăr gust).

Slava lumii e o momeală, care te prinde într-un laț, într-o colivie, într-o închisoare. În această închisoare a slavei lumii sunt anumite grade și anumite ”libertăți”, locuri mai bune pe priciuri și șefi de celulă. Există premii și luptă pentru poziții, clasamente, câștigători și codași. Te prinde lumea în iureșul unui concurs în care te trezești că vrei și tu să fi primul, pentru că așa vreau toți, iar premiile în final sunt ca …like-urile pe Facebook. (Deși ușa închisorii e descuiată, dar libertatea e lipsită de frenezia umblării după pozițiile dinăuntru. Asta, ca o palidă comparație.)

(Un alt exemplu. Am făcut pentru compania la care lucrez pagină de Facebook. Mare șmecher evreul ăsta, Zuckerberg(”munte de zahăr”). (Zice clar Tatăl că noi fii lui ”Iafet, vor locui în corturile lui Sem”). Facebook este un nou cort al lui Sem, cort în care umblarea după slavă (nr de like-uri) este bine coordonată și binențeles plătită. Facebook te pune în față doar dacă plătești și te tarifează în funcție de câți de mulți sunt ”cei care te plac”. Dacă nu ar fi aspectul de reclamă aici, aproape că dai bani(reali) ca să primești nimic (un număr de like-uri). Șmecherie genială.)

Cam așa e toată lumea, o umblare după slavă într-un clasament în care plătești ca să participi și nu pierzi dacă te retragi decât…slavă. Deșartă desigur.

Mai ales în lumea religioasă funcționează acest clasament de tip Facebook, în aceste închisori de suflete sunt structurate ierarhii de slavă deșartă.

Tatăl minciunii crează și conduce comunități care chiar dacă n-au nimic comun cu un Adevăr scris și cu un Tată care a scris, au foarte multe în comun cu un lider care primește bani și o masă de oameni care oferă bani liderului și slavă unii altora. Like-urile sunt pozițiile de admirație pe care le câștigă plătitorii de impozit religios admirându-se unii pe alții în Numele Celui a cărui înfățișare ”n-avea nimic care să ne placă”.

Spectacolele religioase (cu multe talente afișate) oferă doar platforma(ca Facebook-ul) în interiorul căreia unii dau admirație la alții și un cu totul altul primește plata în bani: șeful sinagogii. Slava deșartă se dă gratis, dar mediul care oferă această ”satisfacție” se cere întreținut financiar.

Câte cuvinte a trebuit să scriu ca să măresc ca și cu o lupă de cuvinte (”ca să aduc în lumină”) acest puțin aluat fariseic numit slavă deșartă. Ca și etichetele de pe alimente, scrie mic pe ele ca să nu vezi câtă apă sau slănină sau zahăr cumperi, în ”șuncă”, în conserva de ”pui” sau în ”sucul de fructe”.

După citirea acestei postări probabil vei mirosi mai ușor situația când ți se va da ”gratuit” ocazia să dai like-uri unui alt deținut în închisoarea unui escroc, în timp ce și unii și alții îl plătiți pe șarlatan pentru acest ”drept”.

Ultima poveste: eram copil și tata-mi spunea povești cu tâlc. Zice că trei oameni călătorea împreună pe jos. Doi aveau cojoace, unul nu. Vine seara și se culcă toți sub un pom. Începe ploaia. Cel fără cojoc zice: ”-Ce ziceți de ideea mea? Voi aveți cojoace, eu am ac și ață, să coasem cele două cojoace și să facem un ”țol” mare cu care să ne acoperim toți?”. ”-Bună ideee” au spus ceilalți și au cusut cojoacele. ”-Acum fiecare doarme sub al lui, eu dorm sub ață.” zice șarlatanul. Se culcă ei cu șmecherul la mijloc, dar celor de pe margine nu le ajungea ”țolul” și tot trăgeau, ba la unul, ba la altul.” La care șarlatanul zice: ”-Măi, nu vă mai tot foiți atâta, că vă iau ața.”
O zi limpede vă doresc.

SURSA AICI:
http://vesteabuna.wordpress.com/2014/12/13/putin-aluat4-slava-desarta/

Lasă un răspuns

