„Depresia si cauzele ei.”Cap.4

Depresia si cauzele ei.”

Capitolul 4

“UN FACTOR IMPORTANT, este și ACELA  DE  NAȘTERI  MULTE”

El aduce deficiențe mari ȋn organismul femeii.Mai ales ȋn viața femeilor care au mai multe nașteri.

Fᾰtul care este  ȋn dezvoltare se alimenteazᾰ din trupul mamei cu tot cea ce ȋi trebuie pentru dezvoltarea lui.Dacᾰ mama nu dᾰ trupului ei ce este necesar pentru dezvoltarea copilului,ȋn timpul sarcinii,dar mai ales și dupᾰ naștere, poate aduce depresii.

Cunosc 2 cazuri,din cercul meu de cunoștințe,care au ajuns ȋntr-o fazᾰ extrem de depresivᾰ dupᾰ cȋteva nașteri.Nu numai de acolo se trage depresia,ci și din

FACTORUL acesta:STRESUL CU CREȘTEREA COPIILOR.

Copiii cer o mare rᾰbdare,ȋnțelepciune pentru cum sᾰ ȋi duci pe calea ascultᾰrii,dacᾰ sunt mai mulți,ai de lucru cu felurite temperamente…ȋn cazul acesta este nevoie de multᾰ rabdare,ȋnțelepciune ca sᾰ știm ce sᾰ facem cu unul,ce sᾰ facem cu celᾰlalt…Si toatᾰ strᾰdania cu creșterea lor,aduce de multe ori o neurastenie.Dacᾰ mama nu a dat trupului ei ce este necesar ȋnainte de naștere și dupᾰ naștere,v-a avea dificultᾰți cu sᾰnᾰtatea ei.Am cunoscut o tȋnᾰrᾰ femeie care a fost ȋn faza aceasta,și dupᾰ ultima naștere a ajuns atᾰt de depresivᾰ ȋncȋt a ajuns și la sinucidere.Este un capitol care m-a ȋntristat mult,cu toate sfaturile bune primite,ea nu a mai ieșit din depresie,medicamentele primite,nu au ajutat-o ci din contra au ȋmpins-o și mai mult ȋn depresie,ȋntr-o slᾰbiciune trupeascᾰ extremᾰ.Dacᾰ dᾰdea trupului:magneziu,calciu,vit.B-Complex,odihna necesarᾰ,și relația cu Domnul ar fii fost ȋn ordine ar fii ieșit din starea aceia.

La aceastᾰ categorie de depresie-Neuroastenia-se mai poate adᾰuga și acești factori:o boalᾰ cu febrᾰ mare,o operație grea ȋn corp,traumatisme,ȋngrijorᾰri felurite,lovituri grele ȋn viațᾰ ca😮 cᾰsnicie nefericitᾰ,dezamᾰgiri foarte profunde,certuri cu persoane din cercul personal(rude,vecini)rᾰmȋnerea fᾰrᾰ de servicu,decesul unei persoane dragi ,și la urmᾰ poate fii și vinovᾰția cu un pᾰcat sᾰvȋrșit.

Mai pot aminti ȋncᾰ UN FACTOR IMPORTANT,mai les la femei,este ACELA  AL MENOPAUZEI.

Ȋn aceastᾰ perioadᾰ se poate instala o depresie adȋncᾰ.Noi femeile mai ȋnvȋrstᾰ,știm cum aratᾰ aceastᾰ fazᾰ.

Din cȋte știu eu,25% din femei au foarte greu ȋn aceastᾰ fazᾰ(eu m-am numᾰrat printre ele). Au fost zile,luni,ani cȋnd credeam ca nimeni ȋn lumea asta nu mᾰ poate ȋnțelege…am ajuns ȋntr-o stare jalnicᾰ ȋncȋt mᾰ compᾰtimeam pe mine…atunci nu am ȋnțeles de fapt ce se petrece cu mine,doar dupᾰ o analizᾰ de sȋnge,am aflat ce este cu starea aceasta. Ȋn perioada acea grea am fost trimisᾰ și la psihiatru,de cᾰtre medicul de casᾰ.Mi s-a prescris niște antidepresive…dar le-am aruncat pentru cᾰ mᾰ zᾰpᾰceau ȋncȋt nici mașina nu puteam conduce,dar mai sᾰ citesc ceva…era mintea parcᾰ blocatᾰ,indiferentᾰ.Mi-am spus cᾰ nu poate fii voia Domnului sᾰ ȋmi scot mintea din funcțiunea ei al unui om treaz. Și m-am rugat Domnului sᾰ ȋmi facᾰ clar ce se petrece cu mine.Și așa printr- o experiențᾰ ,la fel ca și a mea a unei colege de serviciu,Domnul mi-a dat claritatea ,ce este de fapt cu starea ȋn care mᾰ aflu.Așa am ajuns la medicul la care trebuia și acolo am primit tratamentul care era necesar,un preparat hormonal,apoi și calciu,magneziu.Așa am ȋnceput sᾰ mᾰ refac ,treptat.

Ȋn faze din acestea,dacᾰ nu știi cum sᾰ activezi,nervii ajung atȋt de slᾰbiți,atȋta putere se pierde din ei….și rᾰmȋn urme.Și asfel sufletul devine bolnav,și suferᾰ și trupul avȋnd niște simptome neplᾰcute.

ȊNGRIJORAREA ȘI FRICA, SUNT FACTORI  FOARTE  DᾸUNATORI nervilor noștrii.

Acest factor ne umple sufletul cu o sumedenie de ȋngrijorᾰri,multe din ele vin din cauza dorințelor noastre personale,ale eului nostru.Ne ȋngrijorᾰm pentru tot felul de lucruri neȋnsemnate pentru viațᾰ.Cȋt timp noi suntem ȋnglodați ȋn asfel de ȋngrijorᾰri,ne simțim tot mai apᾰsați,descurajați,neliniștiți,nervoși.

Mai este un fel de ȋngrijorare:acela de a te compᾰtimi pe tine ȋnsuți,a fii tu ȋnsuți mereu sub observația ta.Frica de moarte,frica de cancer,fricᾰ…fricᾰ de orice.

Ȋn anii `90,am fost eu o asfel de persoanᾰ,atunci cȋnd a ȋnceput faza cu climateriu.Am descris puțin mai sus despre acest factor.
Mᾰ observam pe mine ȋncontinu,la toate simptomele ce le observam,vedeam o boalᾰ.

Luam de la farmacii revistele gratuite cu teme medicale,le savuram,ȋn nᾰdejdea cᾰ ele ȋmi vor sugera o boalᾰ ȋn care eu mᾰ aflam,dupa simptomele ce le aveam in trup,ca sᾰ dau un tratament adecvat simptomelor neplᾰcute. Mergeam de la medic la medic…teama mᾰ cuprindea…..Nu mai eram in stare sᾰ citesc nimic din biblie,sau o carte bunᾰ creștinᾰ.Ȋn perioada aceia nervii mei au suferit mult din cauza ȋngrijorᾰrii,a fricii.

Cine se uitᾰ mereu la trupul lui cu teamᾰ,sᾰ știți de la mine,cᾰ cu timpul  devine tot mai bolnav cu sufletul,iar unele organe o iau razna ȋn funcțiunea lor.Eu aș fii putut “sᾰ economisec” din nervii mei,sᾰ ȋi am mai sᾰnᾰtoși,mai tari,dacᾰ luam poziția care trebuia.Dar din situație am ȋnvᾰțat ceva….trebuia sᾰ caut fața Domnului pentru claritate,și nu la oameni,aceasta a venit abia cȋnd am fost ȋn faza cea mai disperatᾰ…și atunci mi-a fost clar ce am greșit cᾰ am ajuns unde am ajuns cu nervii mei.

Adevᾰrata biruințᾰ asupra fricii,este posibilᾰ numai prin Isus Cristos,nu prin medicamnte antidepresive,sedative de tot felul.

Acestea ȋți dau o liniște falsᾰ,care ȋți ia puterea de a mai lua o hotᾰrȋre lucidᾰ,mintea este parcᾰ blocatᾰ.

Este o “pace”care ți-o dᾰ lumea,dar numai ȋn Domnul se gᾰsește pacea adevᾰratᾰ,care dᾰinuie…care te face sᾰ iei hotᾰrȋri corecte,plᾰcute Lui.

Urmeaza Capitolul 5.

Lasă un răspuns

