„Depresia si cauzele ei.”cap.1

DEPRESIA SI CAUZELE EI.”cap.1

Mᾰrturii  personale.De M.M.  (August 2013.)

Introducere.

De la ȋnceput doresc sᾰ atrag atenția cititorilor cᾰ limba romȋnᾰ ȋn limbajul meu nu este chiar perfectᾰ,deacea rog ca sᾰ mi se scuze greșelile de exprimare,de ortografie.Mulțumesc mult pentru ȋnțelegere

Cu ajutorul Domnului ȋncerc acum sa ȋnșir cȋteva gȋnduri cu privire la acest subiect,de care m-am ocupat personal,deoarece am trecut prin faze din acestea.Am dorit sa cunosc care sunt cauzele care au dus o depresie in viata mea.

Vor fii citeva capitole mai lungi sau mai scurte,dupa cum voi fii indemnata sa le scriu.

Am in inima mea dorința ca sᾰ dau mai departe ce am primit prin harul lui Dumnezeu ȋn cᾰutᾰrile mele sincere.Poate v-a fii de ajutor si altor persoane care trec prin stᾰri depresive,sa le ȋnțeleagᾰ,și cum ar trebui sa acționeze ȋmpotriva lor.

Prin harul lui Dumnezeu,am ajuns sᾰ ȋnvᾰț lecții diferite ,fiind trecutᾰ prin ȋncercᾰri ….am ȋnvᾰțat cum sᾰ mᾰ aplec voii Sale,apoi și sᾰ ȋmi țin sub control nervii cȋnd aceștia ieșeau din mersul lor normal.

Ȋn toți acești 32 de ani ȋn Domnul ,am avut ocazia tristᾰ sᾰ am ȋn calea mea femei atȋt credincioase dar și ce erau fara Domnul ȋn viața lor,care erau foarte deprimate.Si acum mai am ȋn cercul meu de cunoștințe cu care discut despre starea lor depresivᾰ.

Mi se sfȋșia inima de durere,cᾰnd vedeam cᾰ ele,persoanele ce le cunoscusem, nu ȋnțeleg cea ce eu am ȋnțeles prin ȋndurarea lui Dumnezeu ȋn toți acești ani, dar ele nici nu se strᾰduiau ca sᾰ ȋnțeleagᾰ,ci se chinuiau mai departe ȋn depresiile lor.De multe ori mi se spunea cᾰ eu nu le ȋnțeleg ȋn situația lor,și totuși le ȋnțelegeam pentru cᾰ eu personal am trᾰit ce trᾰiau ele. Prin harul lui Dumnezeu am ajuns sᾰ mᾰ ridic din stᾰri depresive.

Cȋnd mᾰ uit acum ȋn urmᾰ,curȋnd se face un an,dupᾰ decesul soțului meu,vᾰd cum am fost ajutatᾰ de Domnul sᾰ nu cad prada unei depresii mari….Cȋnd mᾰ cuprindea plȋnsul,sau singurᾰtatea,nu mᾰ lᾰsa sᾰ cad ȋn jos,ci ȋmi ridica privirea spre El…luam telefonul și sunam pe o sorᾰ,nu sᾰ ȋmi plȋng singurᾰtatea,…ci din contrᾰ:o ȋntrebam pe ea cum ȋi merge,luam parte cu inima toatᾰ la durerea ei și o mȋngȋiam.Sau mᾰ duceam la computer sᾰ scriu ceva,sau sᾰ citesc ceva.Sau ma rugam.Si dispᾰrea starea de ȋntristare.Nu este ușor,persoana cu care ai trᾰit alᾰturi 43 de ani,lipsește….dar prin Cristos pot sᾰ duc  totul,pentru cᾰ numai ȋn El este totul ce am nevoie ȋn situația care sunt.

Poate cᾰ nu mᾰ credeți ce scriu,dar daca m-ați vedea personal,ați vedea cᾰ nu arᾰt ca o persoanᾰ care tot timpul este cu lacrimi,dᾰrȋmatᾰ la pᾰmȋnt…din contrᾰ cu pace ȋn fața mea,seninᾰ…pentru cᾰ Domnul este totul pentru mine.Mi s-a pus ȋntrebarea de mai multe ori,cum de trec prin criza despᾰrțirii de soț fᾰrᾰ sᾰ iau antidepresive,cum pot dormii eu nopțile liniștitᾰ.Cᾰ ea,persoana,nu crede cᾰ ar putea sta ȋn poziția ce o am eu,nu ar putea trece cu ușurințᾰ peste crizᾰ. Dar eu pot sᾰ duc singurᾰtatea numai avȋnd ȋncrederea ȋn El,și știu cᾰ nimic nu este la ȋntȋmplare…toate lucreazᾰ spre binele meu.ROMANI 8;28.

Daca un copil al lui Dumnezeu ar lua ȋn considerare cu toata inima cea ce spun aceste versete,de la 28-39 ar trece peste crizele vieții indiferent de mᾰrimea lor.Pentru cᾰ el știe cᾰ orice este sub controlul lui Dumnezeu,toate au scopul lor,și numai și numai spre binele nostru.Nu ar mai fii cȋrtire contra durerilor prin care se trece,pentru cᾰ se știe cᾰ dragostea Tatᾰlui ceresc este ȋn lucru,la formarea caracterului nostru spiritual.Viziunea aceasta spiritualᾰ ȋn ce privește acest text,nu o putem avea de la o zii la alta…eu ȋn decurs de 32 de ani am ȋnceput sᾰ experimentez,sa cred ce spune textul…asfel am ajuns prin harul Domnului sᾰ cresc ȋn aceastᾰ cunoștințᾰ.

Cȋnd ȋn anul 1994,fiica mea era numai la un pas de a pᾰrᾰsi acest pᾰmȋnt,am fost ȋntr-o situație cᾰ eram disperatᾰ cumplit,dar ȋn aceastᾰ situație mi-a fost ȋndreptatᾰ privirea spre Domnul,ținȋndu-ma strȋns de fᾰgᾰduința primitᾰ din Isaia 41;10,cu toate cᾰ ȋndoiala mᾰ cuprindea deseori,luptam contra ei ținȋnd aceastᾰ fᾰgᾰduințᾰ mereu ȋnaintea Domnului,spunȋnd”Doamne eu cred cᾰ Tu ai lᾰsat aceasta mare ȋncercare peste mine,dacᾰ Tu mi-o iei pe fatᾰ,știu cᾰ Tu ȋmi vei da și puterea ca sᾰ duc pierderea aceasta…”ȋn ceasul acela greu,am ȋnvᾰțat cᾰ dacᾰ vine disperarea,eu ȋi stau ȋmpotrivᾰ prin credința mea ȋn Domnul.Cuvȋntul Lui este care ȋmi dᾰ ȋncrederea neclintitᾰ cᾰ nimic nu trece pe lȋngᾰ El fᾰrᾰ ca El sᾰ nu știe.De la El și pentru El sunt toate ȋncercᾰrile cu un anume scop:sᾰ mᾰ formeze,sᾰ fiu fᾰcutᾰ aptᾰ pentru cer,și pentru ca numele Sᾰu sᾰ fie slᾰvit ȋn viața mea

Pentru mine ,mai ales ȋn anii `90,a fost un subiect pe care am ȋnceput sᾰ ȋl studiez mai ȋndeaproape. La ȋnceputul anilor acestora,am ajuns pȋnᾰ acolo ca sᾰ merg și la psihiatru cu starea mea deplorabilᾰ.Atunci am primit niste antidepresiva,care nu mi-au “ajutat” decȋt sᾰ dorm și sᾰ”vegetez”neavȋnd bucurie de nimic,amețitᾰ,neputincioasᾰ…..Le-am aruncat….voi reveni cu acest subiect mai jos.

Cu voia Domnului voi ȋncerca sᾰ ȋncep un capitol cu descrierea unor factori care duce la depresie,ȋn alte capitole voi ȋncerca sᾰ explic și alt aspect ale depresiei,dȋnd unele exemple.Depresiile ce provin atunci cand se practicᾰ sau s-a practicat ocultismul

Eu sunt o femeie simpl,fr o pregtire medical,sau cine știe ce școal ȋnalt.Școala mea cea mai ȋnalt,este” școala lui Dumnezeu”ȋn care am ȋnvțat multe lecții practice.Am ȋnvțat s practic Cuvntul Lui,ținȋndu-m strȋns de fgduințele Sale atunci cȋnd m cuprindea ȋntristarea,ȋndoiala….Harul Lui este acela care a lucrat si lucreaza in mine,nimic nu este de la mine.

Ȋnvțtorul ceresc,Duhul Sfȋnt,m ȋnvța cum s m supun Cuvȋntului suprem,ca ȋn ȋncercarea (lecția respectiv) s adun roadele bune.Cȋnd nu ȋnvțam ce trebuie,eram trimis din nou ȋn aceiași lecție s o repet.Dup ce am ȋnvțat-o,am avut grij s o și practic….Un exemplu:nu suportam s fiu pe nedrept atacat fie prin cuvinte,fie fapte rele.Era un cusur al firii mele vechi cu care trebuia s merg ȋn moarte, “avea rdcini adȋnci”.Pentru ca s fie scoase,am fost trecut prin situații ȋn care eram neȋndreptțit,aici ȋn ele am ȋnvțat c numai prin Domnul voi putea ajunge s am rdcinile acestea ȋnlturate.Cȋnd revolta m cuprindea contra nedreptții fcute,ȋmi ridicam privirea ȋn sus la Domnul și primeam puterea ca s pot birui revolta.

Cȋnd mᾰ uit ȋn urmᾰ,vᾰd cᾰ pentru slujba ȋn care am fost chematᾰ,aveam nevoie de felurite experiențe,care a trebuit sᾰ le acumulez,prin care apoi Domnul sa lucreze la inimile acelor femei care au aceleași probleme,pe care și eu le-am avut.Cu alte cuvinte:Domnul m-a format,m-a ȋnzestrat cu cea ce era necesar slujbei,trecȋndu-mᾰ prin felurite ȋncercᾰri.

Uitandu-mᾰ la apostolul Pavel,la viata lui,am vazut cᾰ el a fost ales de Dumnezeu pentru o slujbᾰ deosebit de mare.Pentru ea l-a format ducȋndu-l ȋn școala Lui,școala suferinței.

Lui i s-a dat nu numai marea slujbᾰ de a da Evanghelia la națiuni,ci și aceia a unui mare ȋngrijor al sufletelor,aceia de pᾰstorire.Prin cea ce a avut de suferit el,a ajuns la o maturitate deosebitᾰ ȋn Cristos.

A fost “șlefuit” de Dumnezeu,a fost format ȋntocmai ȋn unealta doritᾰ de El,pentru a fii apt pentru marea chemare care i-a fost facutᾰ.Vedem din 2 Corinteni 4;8-12 de exemplu.Lui i-a fost datᾰ”o porție” foarte mare de suferințe de tot felul.El a fost ales de Dumnezeu,și i-a fost aratat ce are de suferit pentru numele Lui.FAPTELE  APOSTOLILOR 9;15-16.

Dacᾰ noi avem chemare de la Dumnezeu pentru o anume slujbᾰ,El ne și formeazᾰ,lucreaza ȋn noi cea ce trebuie sᾰ avem pentru slujba respectivᾰ.El a ȋnceput ȋn noi o lucrare,și tot El o va termina.El a pregᾰtit dinainte lucruri bune ȋn care noi vom umbla.Vom fii inzestrati cu calitᾰți,ce ȋnainte de nașterea din  nou, nu le-am posedat.Sau dacᾰ am avut unele din ele,acestea trebuiesc trecute prin curᾰțirea divinᾰ,ca sᾰ fie folosite dupᾰ voia lui Dumnezeu.Pentru ca sᾰ le avem ȋn noi,ne duce ȋn școala care este necesarᾰ,de unde prin ajutorul Duhului Sfȋnt le ȋnvᾰțᾰm sᾰ ni le ȋnsușim.

Din experiențele mele personale,primite prin harul lui Dumnezeu,dar și din cazuri din cercul meu de cunoștințe,m-a ajutat Domnul sa descopar cᾰ sunt mai mulți factori care aduc depresii.

Voi ȋncerca sᾰ enumᾰr cȋțiva factori,sᾰ le descriu dupᾰ cunoștințele adunate personal.Desigur cᾰ dacᾰ un cadru medical ajunge sᾰ citeascᾰ despre cunoștințele mele,ar avea de adᾰugat și altele,dupᾰ studiile medicale ce le are.Eu ȋnsᾰ nu pot sᾰ dau mai mult decȋt am primit eu prin harul lui Dumnezeu,și am nᾰdejdea cᾰ din experiențele care le-am trᾰit,sᾰ pot fii un ajutor pentru persoanele care ȋncᾰ sunt prinse ȋn acest cerc al depresiei.

Spun ca și apostolul Pavel ȋn 2 CORINTENI 1;3 -10.Acest text doresc sᾰ ȋl transcriu aici ,pentru cᾰ este deosebit de important sᾰ se citeascᾰ,asfel ,cred eu ,voi putea fii mai bine ȋnțeleasᾰ ȋn ce privește rostul acestei mᾰrturii.

Binecuvȋntat fie Dumnezeul și Tatl Domnului nostru Isus Cristos,Printele ȋndurrilor și Dumnezeul oricrei mȋngȋieri.Cel care ne mȋngȋie ȋn orice necaz al nostru,PENTRU  CA  NOI  S  PUTEM  MȊNGȊIA  PE  CEI  CARE  SE  AFL  ȊN ORICE  NECAZ ,PRIN  MȊNGȊIEREA  CU  CARE  NOI  ȊNȘINE  SUNTEM MȊNGȊIAȚI  DE  DUMNEZEU.Pentru  c  dup  cum  prisosesc  suferințele  lui Hristos prisosește  și  mȋngȋierea  noastr.Dar fie c suntem ȋn necaz ,ACEASTA  ESTE  PENTRU  MȊNGȊIEREA Și  MȊNTUIREA VOASTR, LUCRATE ȊN  RBDAREA  ACELORAȘI  SUFERINȚE, PE  CARE  LE  SUFERIM  ȘI  NOI,ȘI SPERANȚA  NOASTR  PENTRU  VOI  ESTE   SIGUR,FIE  C  SUNTEM MȊNGȊIAȚI, ESTE  PENTRU  MȊNGȊIEREA  Șȋ  MȊNTUIREA  VOASTR, ȘTIIND  C  DAC  SUNTEȚI  PRTAȘI  AI  SUFERINȚELOR, TOT AȘA ȘI A MȊNGȊIERII.Pentru c nu dorim fraților s fiți ȋn necunoștinț despre necazul nostru pe care l-am avut ȋn Asia,c am fost APSAȚI  PESTE  MSUR  DE MULT PESTE  PUTEREA  NOASTR, PȊN  LA  DEZNDEJDEA  DE A  MAI  TRI.DAR  NOI  AVEAM  SENTINȚA  MORȚII  ȊN  NOI  ȊNȘINE ,CA  S  NU  NE ȊNCREDEM  ȊN  NOI  ȊNȘINE, CI  ȊN  DUMNEZEU  care ȊNVIAZ  MORȚII, care  NE- A  SCPAT  Si  NE  SCAP  din  AȘA  MARE  PRIMEJDIE  DE  MOARTE, ȊN CARE  NE  ȊNCREDEM  C  NE  VA MAI  SCPA  ȊNC…..

 Pentru mine acest text a devenit foarte viu la sfȋrșitul anilor 80,dup ce ȋmi puneau deseori ȋntrebarea de ce trebuie eu s sufr atȋt de mult? Eram trecut,dintr-o ȋncercare ȋn alta.M uitam chiar cu invidie, la alți credincioși din adunare,care duceau așa de liniștit viața de creștin,iar eu luptam s am liniște…ȋmi plȋngeam viața….și doream plecarea mea la Domnul din inim.

Un frate a spus o dat:”la mine tot la dou sptmȋni am cȋte o incercare nou,cȋnd cred c acum am liniște,vine alta peste mine.Dac Domnul vrea s fac din mine ceva spre slava Lui,trebuie s taie adȋnc ȋn carnea mea,ca s fiu format pentru slujba ȋn care El m cheam” .

Ȋnr-adevr acest frate a fost o unealta binecuvȋntat ȋn mȋna Domnului,el avea darul de ȋngrijitor/pstor al turmei,vedea repede unde un suflet era deprimat,slab ȋn credinț,se apropia cu blȋndețe și dragoste…de acel suflet,și ȋl ridica,aducȋndu-l pe calea bun.El se uita pe el ȋnsuși,uitȋndu-se la nevoile spirituale ale altora.Acum este la Domnul unde se odihnește de toata truda lui,rȋvna avut pentru Domnul nostru.

Pe atunci aveam și ȋntrebarea: oare ce trebuie s fac pentru Domnul,ce dar am…ce slujb?Rugȋndu-m mereu pentru o claritate,ea a venit primind cȋteva versete din doua epistole.La citirea lor ȋn mod profund,meditȋnd asupra lor am ȋnțeles c este aceia de a ajuta surori slabe ȋn credinț,suferinde…pstorire ȋntre femei.Dup ce mi-a fost clar la ce am fost chemat,m-am ȋngrozit pentru c m vedeam incapabil pentru slujba aceasta.Vedeam c sunt lipsit de calitțile necesare:rbdare,blȋndețe,ȋnțelepciune,pricepere,profunzime ȋn ce privește situațiile altora care sufereau….ȋncepusem s m rog ca Domnul s m ȋnzestreze cu tot ce am nevoie pentru slujba aceasta…și El o fcea prin ȋncercri,apoi citind crți foarte bune referitor la aceasta slujb,luȋnd exemplu mai ales pe un frate german Georg Müller de unde am ȋnțeles cᾰ slujba aceasta cere multᾰ rugciune pentru sufletele aduse ȋn calea mea…deci s devin o femeie a rugciunii,apoi am urmrit foarte mult viața apostolului Pavel…cutam s vd cum a reacționat el ȋn unele situații dificile…așa am ajuns s cunosc prin harul de sus,cum trebuie s lucrez pentru Domnul.

A trebuit,și trebuie s adun experiențe din felurite domenii:din cᾰsnicie,din afara ei,confruntᾰri cu ocultismul practicat al unor persoane,situații unde m-am confruntat cu nedreptᾰți aduse persoanei mele,din slᾰbiciunea trupeascᾰ a mea etc.Experiențe trᾰite care ca s le dau mai departe ca mrturie,ajutor; acolo unde Domnul dorește.

Fiecare slujbᾰ primit de la Domnul,trebuie s aibe exact ce este necesar,s fie ȋnzestrat cu darul potrivit,sau daruri, pentru a putea fii folosit la ȋntrirea,creșterea spiritual a credincioșilor Si,ca s ajung la statura de om matur ȋn Domnul.

Fiecare nou nscut are un dar,are o slujb primit, tocmai pentru acest scop:pentru zidirea Trupului Domnului.EFESENI 4;11

Va urma cu capit.2

Lasă un răspuns

