„Marturisirea unui lucrator crestin de demult.”

Marturisirea unui lucrator crestin .

In ziua aceea eram foarte obosit: lucram mult pentru Domnul. De aceea , asezandu-ma putin pe canapea si gandindu-ma la lucrarea facuta pana atunci am atipit. Eram multumit de lucrarea mea, caci fiind plin de ravna pe unde mergeam, sufletele doreau sa le spun tot mai mult de Domnul Isus. Si multi dintre ei se intorceau la El primind mantuirea , iar cei intorsi se intareau in El. Adunarea sporea vazand cu ochii si era una, iar eu eram mult iubit si ascultat. Tot ce spuneam eu era primit cu bucurie ca ceva desavarsit si eram tare fericit.

Dar in timp ce ma leganam in aceste ganduri, intra deodata un strain in camera mea. Avea intr-o mana o balanta cu greutati si in alta un saculet cu produse chimice , instrumente si un mic aparat. Avea infatisare aspra, ochi ca de foc, plini de energie , dar si de bunatate. Am ramas pe ganduri , mai ales ca nu-l chemasem si nici nu aveam nevoie de aceste lucruri. Dar el , cu o liniste grava, se apropie de mine, imi dadu mana cu putere si ma intreba serios :«Cum ii mai merge ravnei dumitale?» Pentru un moment crezusem ca ma intreaba de sanatate (cu care nu ma prea laudam), dar cand am gandit mai bine am inteles ca e vorba de ravna mea neobosita in lucrare. Si , ca sa-i dovedesc , am inceput sa-i arat in cuvinte toata ravna mea.

Eram mandru de mine. Dar nu stiu cum s-a facut ca am vazut la picioarele mele un bulgare de pamant, care crestea mereu pe masura ce vorbeam de lucrarea pe care o facusem. La sfarsit el spuse : ”Bun. Aceasta este lucrarea ravnei dumitale!” Si-mi arata bulgarul. Rugandu-l sa-si dea cu parerea , stranul lua bulgarul si-l puse in balanta. Zise apoi scurt: “ Are 100 kilograme.” O, ce bucurie am avut de acest rezultat! Imi venea sa strig de fericire… Dar m-am stapanit si am privit la strain. Insa infatisarea lui serioasa privind bulgarele meu de ravna de parca n-ar fi ispravit, ma puse pe ganduri. Si am inteles ca nu era decat inceputul examinarii.rodului lucrului ravnei mele , ca nu avea nici un rezultat definitiv. El sfarama bulgarele in pulbere pe care o aseza in topitoria ce o scoase din saculet. Unele din produsele chimice le aseza in cazanul topitoriei , iar celelalte le puse dedesubt, aprinzand focul. Dupa ce se topi , turna totul intr-o forma, de unde-l scoase pe masa. Dar nu mai era ca inainte , amestecat si fara forma, ci acum era in placi dupa felul diferitelor materii ce avusese si  acum se deosebisera. Se tineau una de alta , ca verigile unui lant. Strainul lua toata forma in mana si, cu un ciocan, o desparti in bucati.

Pe cand le cerceta una cate una cu multa seriozitate, le cantari si scrise rezultatul. La urma imi dadu nota s-o vad si eu. Dar dupa privirea lui trista, vazui ca nu-i lucru bun. Apoi ma parasi zicandu-mi plin de mila : « Domnul sa te izbaveasca ».

Inmarmurit, privii nota si o citii : « ANALIZA LUCRATORULUI CONCURENT LA CUNUNA SLAVEI IMPARATIEI VESNICE . GASIT GREUTATE TOTALA 100 KILOGRAME, in care sunt : – 7 parti – interese materiale; – 16 parti – ambitie personala ( lucrul EULUI ); – 15 parti- mandrie religioasa; – 11 parti – iubire de a conduce ; – 10 parti – lupte de sectarism ; – 18 parti – dorinta de a fi laudat ; – 13 parti- iubirea darurilor sale. TOTAL : 90 KILOGRAME LEMN, FAN,TRESTIE. – 3 parti – dragoste de Dumnezeu ; – 4 parti – iubire de frati ; – 3 parti – iubire curata de evanghelizare. TOTAL : 10 KILOGRAME AUR, ARGINT SI PIETRE SCUMPE. Din toata aceasta ravna lucratoare, 90 parti ca lemnul, fanul si trestia vor arde in foc ca o lucrare care nu are alta soarta decat nimicirea si numai putin (10 parti ) raman adevarata lucrare care are ca soarta castigul slavei dumnezeiesti.» Am ramas uimit cand am citit aceste lucruri si trist, cu o inima ca a a unui bolnav. Ce puteam sa mai fac ?

Am vrut sa fug dupa strain sa-l intreb daca a socotit bine, dar auzii in urma sa un suspin atat de dureros , incat ma tintui pe loc ca un cui si renuntai la lamuriri. Dar gandindu-ma putin, mintea mi s-a luminat. In mine se ridica un lucrator nou care incepu sa-l judece pe cel vechi.O adevarata intelegere ma patrunse si m-am pomenit rugandu-ma : « Doamne, fie-Ti mila de mine !» Si coplesit, cazui pe genunchi cu lista analizei ravnel mele lucratoare. Priveam la ea si parca se prefacuse intr-o oglinda in care asa de limpede vedeam inima mea si starea in care se afla! Atunci am inteles mai bine analiza strainului. Am vazut ca era desavarsita si bine cantarita, iar eu, nenorocitul de mine, nu mai aveam nimic de zis.

Eram atat de lamurit cum n-am mai fost niciodata, dar eram si zdrobit de durere. Un foc ardea in mine si am strigat deznadajduit catre Dumnezeu. Eram peste masura de nefericit , incat acolo jos plangeam si ma rugam lui Dumnezeu ca, pe deplin, sa ma scape de MINE INSUMI. Dar durerea crestea mereu si ma strangea de gat. Gemeam si suferinta mea crestea mereu , caci simteam ca inima mea este gata sa plesneasca. Nu mai puteam ! Inabusit de groaza, am inceput sa strig asa de disperat ca ma trezii din somn. Pana in ziua aceea, de cate ori ma rugam, ceream Tatalui sa ma scape de tot ce este rau si de pedepsele viitoare.

Dar de atunci n-am stiut sa ma rog decat sa ma scape de MINE INSUMI. E un lucru de mare pret pe care l-am invatat acum,spre batranete si pe care il uitasem in rugaciunile mele. Si fara sa uit de atunci, asa m-am rugat mereu. Nici o clipa n-am mai avut pace pana cand nu m-am vazut scapat de MINE prin focul curatitor al harului Domnului Isus. Si n-am stiut ce-i odihna pana ce n-am stiut ca, in locul intunericului religios si al mandriei ,a venit lumina si smerenia dragostei Domnului Isus.

Azi stiu si pot spune fericit : « daca Domnul ma va lua , voi putea sta fericit la picioarele Marelui Chimist Isus Hristos, purtand cununa Imparatiei vesnice. Astfel, eu care ma bucuram de lucrarea facuta de mine insumi , de credinciosia mea si de adunarea in care stateam am fost vindecat de atunci. Si acum va spun si voua care cititi aceste randuri : « Sa va rugati lui Dumnezeu sa va scape de VOI INSIVA ,de starea de MANDRIE ce va stapaneste ,de starea de NEPASARE fata de lucrurile lui Dumnezeu si fata de slava Sa, de FIREA ce se gaseste si in viata tuturor credinciosilor din toate timpurile.»

Sursa: http://www.vesnicia.ro/index.php/meditatii-scurte

Lasă un răspuns

