„Sa avem grija cum glumim.”

Pe langa versetul amintit in articol,este bine de luat in seama ce spune si Domnul la MATEI 12;36-37.”Va spun ca in ziua judecatii,oamenii vor da socoteala de orice cuvant nefolositor,pe care-l vor fii rostit.Ca din cuvintele tale vei fii scos fara vina,si din cuvintele tale vei fii osandit.”Apoi in Efeseni 4;29-30, ni se mai face atentie asupra cuvintelor nechibzuite:”Nici un cuvant stricat sa nu va iese din gura,ci unul bun,pentru zidire,dupa cum e nevoie,ca sa dea HAR celor ce il aud.Sa nu intristati pe Duhul Sfant al lui Dumnezeu cu care ati fost peceltuiti pentru ziua rascumpararii.” M.M

_________________________________________________________

Să avem grijă cum glumim!

Posted: September 21, 2010 by raduciordas       http://raduciordas.wordpress.com/2010/09/21/sa-avem-grija-cum-glumim/

În ultima vreme am observat că în anturajul meu creştin se fac multe glume care cred că nu sunt potrivite pentru nişte copii ai lui Dumnezeu. De multe ori am râs şi eu la astfel de glume şi chiar am spus şi eu. Biblia are destule de spus în ceea ce priveşte vocabularul nostru. Efeseni 5:4 “Să nu se audă nici cuvinte porcoase, nici vorbe nechibzuite, nici glume proaste care nu sunt cuviincioase; ci mai degrabă cuvinte de mulţumire.” Trebuie să avem mare grijă la felul cum vorbim.

Câteodată folosim expresii cu mai multe înţelesuri şi ne gândim la prostii. Apoi râdem cu toţii în timp ce ne gândim la cuvinte porcoase sau nechibzuite. Apoi un alt mod greşit este că râdem de defectele sau acţiunile altor persoane şi le facem să pară ridicole. Ne amuză aceste lucruri, dar sunt exagerate. Cred că trebuie să ne cercetăm şi să vedem dacă atunci când glumim suntem după voia lui Dumnezeu, pentru că Isus Cristos a luat în serios felul nostru de vorbire când a spus: “Vă spun că, în ziua judecăţii, oamenii vor da socoteală de orice cuvânt nefolositor pe care-l vor fi rostit. Căci din cuvintele tale vei fi scos fără vină, şi din cuvintele tale vei fi osândit.” Matei 12:36-37

Nu vreau să spun că noi ca şi creştini nu avem voie să mai facem glume şi să râdem. Dumnezeu nu este împotriva umorului, eu cred că chiar şi El are simţul umorului. Doar că trebuie să fim foarte atenţi atunci când glumim, să nu spunem lucruri nepotrivite despre o persoană şi să o supărăm şi să nu facem glume proaste care ar putea să ne strice mărturia noastră de creştini. Domnul să ne dea înţelepciune să avem grijă cum glumim.

4 gânduri despre “„Sa avem grija cum glumim.”

    1. Amin sora laura,Domnul sa ne ajute sa veghem in vederea rugaciunii ,ca sa nu cadem in ispitele vorbirii deserte.Incercarea prin care trec acum este tare grea,si totusi nu am primit mai mult decat pot duce….Si totusi am cazut in ispita in socul trait spontan prin decesul rapid al sotului meu….pentru ca nu am vegheat in durerea asta si am ajuns de cateva ori sa ma cert cu Dumnezeu…spunand”De ce mi l-ai luat spontan de langa mine fara sa mai pot discuta cu el despre mantuire….de ce,de ce???revolta era in mine….dar care a tinut doar cateva minute..cand am primit raspunsul ca viata nu este in mana omului ca sa o poti oprii sa nu inceteze.ci ea este in mana lui Dumnezeu,si cand este timpul hotarat de El…atunci opreste viata pe pamant a creaturii Sale…Si cea ce eu acum nu pot sa pricep…nu am un raspuns mai detailat…intr-o zii cand este ceasul …imi va face ,cred eu, cunoscuta voia Sa cu mai multa pricepere pentru mine,pentru sufletu meu in durere….Acum in loc sa mai pacatuiesc in cuvinte contra durerii primite,pot sa multumesc pentru ea fara sa mai ma „mai cert cu Dumnezeu”.Totul ce imi da El este NUMAI SPRE BINELE MEU….Deacea sa avem grija ce cuvinte scoatem chiar atunci cand suntem in mari suferinte,sa ne lasam mangaiati ca Dumnezeu nu face greseli…..

  1. Sora scumpa suntem alaturi de dv. si de cei dragi ai familiei . Domnul sa va intareasca in aceasta grea incercare . Priviti in sus pt ca de acolo se revarsa speranta pt orice suflet omenesc….

    1. Multumesc foarte mult pentru incurajare in ceasul foarte,foarte greu prin care dupa voia Domnului,trec in aceste zile.Pierderea sotului foarte spontan de langa mine si familie,mi-a adus un soc puternic .Dar am inteles,ca si aceasta mare incercare vine din mana Sa.Harul sau l-am trait in clipele cele mai grele,din 4 noiembrie,simteam ca in spatele meu sunt o multime de suflete care ma duc inaintea tronului harului Sau…Intr-o zii ,poate voi scrie despre aceasta incercare pentru ca sa fie mangaiati,intariti toti care trec prin incercari grele si nu le pricep.Prin ajutorul Lui o pot numai face…Multumesc,multumesc pentru dragostea arata pentru mine,Domnul sa va imbogateasca pe toti cu harul Sau.

Lasă un răspuns

